Cel mai mare constructor de automobile din Europa are în plan să își închidă trei fabrici şi să renunțe la zeci de mii de locuri de muncă doar în Germania, anunţă comitetul de conducere al grupului.
Ocupanții celor mai înalte funcții din structura colosului industrial vorbesc despre un plan social „istoric” la Volkswagen.
Mai mult, planul include o reducere a tuturor salariilor cu 10%, plus o îngheţarea a acestora în următorii doi ani, a mai informat comitetul, în comunicatul de presă emis luni seară. Totodată, vor fi transferate în străinătate mai multe activităţi şi departamente, care sunt amplasate în Germania în prezent.
Acest anunț vine după ce directorul companiei a avertizat luna trecută că situaţia companiei este „alarmantă”.
„Echipa managerială este serioasă cu privire la toate aceste lucruri. Nu este doar retorica din timpul negocierilor collective. Acesta este planul prin care cel mai mare grup industrial german vrea să demareze operaţiunea de lichidare din Germania”, a spus Daniela Cavallo, preşedintele comitetului de întreprindere a Volkswagen. Ea nu a dezvăluit care sunt uzinele afectate şi nici câţi dintre cei circa 300.000 de angajaţi ar putea fi concediați, rezumându-se să declare: „Toate uzinele VW din Germania sunt afectate de aceste planuri. Niciuna nu este sigură”.
Comentariile ilustrează creșterea tensiunii în conflictul dintre muncitori şi managerii care sunt presați să scadă costurile, dar să și rămână competitive, deși cererea din China şi Europa este din ce în ce mai scăzută.
Sindicatele muncitorilor declară „război”
Conducătorii companiei au precizat că există un acord cu sindicatul, la fel ca la mulţi alți constructorii auto europeni. Toți se confruntă cu tranziţia la automobilele electrice mai lentă decât se preconiza, dar şi cu intrarea agresivă pe piaţa din Europa a rivalilor din China:
„Nu suntem departe când vine vorba de analizarea problemelor. Dar suntem foarte departe când vine vorba de răspunsul la probleme”, a spus Daniela Cavallo.
Amintim, cel mai mare constructor auto european negociază de mai multe săptămâni cu sindicatele un plan de restructurare a afacerilor şi reducere a costurilor, dar nu reușesc să excludă închiderea câtorva fabrici din Germania, pentru prima dată în istoria de 87 de ani a Volkswagen.