De la retragerea singurului avion supersonic pentru pasageri, Concorde, nu mai există avion supersonic în aviația civilă. Călătorii, mai ales cei care vor să călătorească repede fără să le pese de costuri, și companiile aviatice au arătat mereu că își doresc un avion similar. Proiecte există – dar mai ales cu actualele reguli de protecția mediului și limitarea poluării fonice, trebuie să fie și rentabile.
Vezi și Avionul supersonic pentru pasageri Overture a fost prezentat presei
Concorde-ul european a fost un proiect național comun al Franței și Marii Britanii și presupunea o specializare extraordinară a piloților. Acum, Boom Supersonic își propune să revitalizeze avionul supersonic din fonduri private – și să îl facă mai accesibil.
BLAKE SCHOLL director, Boom Supersonic: Este extraordinar că zborul supersonic revine – și într-un mod mult mai firesc decât era Concorde-ul. Avionul din spatele meu este XB-1: primul (prototip de) avion supersonic construit fără sprijinul vreunui guvern sau armate.
Mai multe linii aeriene majore nu doar că și-au exprimat interesul, dar au dat deja precomenzi pentru avionul care se va numi Overture One.
BLAKE SCHOLL director Boom Supersonic: United Airlines, American Airlines, Japan Airlines au făcut toate comenzi sau precomenzi pentru aparatul Overture. Este primul avion civil supersonic după Concorde – și va fi convenabil, 75% mai ieftin decât costă un bilet la Concorde. Pe de altă parte va avea inovații mari în sustenabilitate și siguranță. Iar la bordul lui Overture One va fi o experiență de business class.
Deocamdată există doar un prototip la scara de 1/3, dar care a fost deja testat cu succes de două ori în California, în deșertul Mojave. Compania își propune ca până la sfârșitul acestui an să efectueze un test supersonic cu XB-1.