Majoritatea românilor și-au planificat vacanțe de vară mai scurte de 7 zile și preferă să se cazeze în hoteluri, relevă un studiu de publicat de Reveal Marketing Research.
Potrivit sursei citate, 54% dintre turiștii români și-au planificat o singură vacanță în această vară, în timp ce 30% intenționează să aibă două vacanțe, iar 15% au planificat trei sau mai multe.
Referitor la durata vacanței principale din acest an, cei mai mulți români menționează o perioadă sub 7 zile (44%) sau un interval de 7-10 zile (36%).
„Reprezentanții Generației Z, cu vârste între 18-24 ani, au o tendință pronunțată de a planifica vacanțe mai scurte de 7 zile (52%). În contrast, cei cu vârste între 35-44 ani planifică mai des vacanțe mai lungi, 19% menționând o durată de 11-14 zile (vs. 15% total eșantion), iar 12% vacanțe de peste 14 zile (vs. 6% total eșantion),” conform studiului.
În ceea ce privește preferițele de cazare, 43% dintre turiștii români au rezervat hoteluri, 31% au ales pensiuni, iar 15% au optat pentru apartamente sau Airbnb.
Hotelurile, preferatele celor mai vârstnici
Turiștii de peste 55 de ani preferă în special hotelurile (54%), iar cei între 45-55 de ani preferă pensiunile (38%).
Conform aceluiași studiu, 56% dintre turiștii români și-au planificat vacanța de vară în perioada de vârf a sezonului (iulie-august), procent mai mic comparativ cu vara trecută (65%).
Astfel, 22% au ales perioada mai-iunie, iar 21% și-au planificat vacanța în septembrie sau mai târziu.
„Generația Z, cu vârste între 18 și 24 de ani, preferă în mare măsură să își planifice vacanțele în perioada iulie-august (64%), în timp ce persoanele peste 45 de ani planifică mai des vacanțele în extrasezon decât restul populației (27% vs. 21% total eșantion),” arată cercetarea.
Ce vor românii de la concedii?
Principalele motive pentru alegerea perioadei vacanței sunt planificarea zilelor de concediu (54%), prețul (49%), condițiile meteorologice (42%) și vacanțele copiilor (18%).
Așteptările turiștilor români de la vacanța de vară includ relaxarea totală (70%), timpul de calitate petrecut cu familia (50%), aventură și explorare (29%), descoperirea de noi culturi și locuri (27%) și participarea la diverse activități sportive și recreative (15%).
„Studiul reflectă adaptarea planurilor de vacanță ale românilor în fața provocărilor economice și climatice. Observăm o creștere a tendinței de a planifica vacanțele în extrasezon și o sensibilitate crescută la condițiile meteorologice extreme, cum ar fi codul roșu de caniculă pe care țara noastră îl traversează în acest an. Diversitatea preferințelor pentru vacanțele de vară este influențată și de factori precum etapa vieții sau statutul familial,” a afirmat Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.