MedLife, liderul pieţei de servicii medicale private din România, a înregistrat anul trecut un profit net de 44,38 milioane lei, în scădere de două ori şi jumătate, de la 112,91 milioane lei în 2021.
Cifra de afaceri a perioadei de 12 luni încheiate la 31 decembrie 2022 s-a ridicat la 1.805.525.618 lei, în creştere faţă de cifra de afaceri obţinută în 2021 cu 26,5%.
Cifra de afaceri a perioadei de 12 luni încheiate la 31 decembrie 2022 s-a ridicat la 1.805.525.618 lei, în creştere faţă de cifra de afaceri obţinută în 2021 cu 26,5% (de la 1,42 miliarde lei în anul anterior). Creşterea s-a datorat, în principal, creşterii din aproape toate liniile de afaceri ale grupului, precum şi achiziţiilor finalizate de grup în 2021 şi 2022.
Datoriile curente (excluzând datoriile purtătoare de dobândă) au crescut cu 134.093.896 lei, reprezentând 48,2%, de la 278.030.456 lei la 31 decembrie 2021, la 412.124.352 lei la 31 decembrie 2022.
”Ca urmare a acţiunilor de dezvoltare, toate liniile de business au înregistrat un avans în 2022, cele mai performante fiind clinicile, spitalele şi corporate, cu creşteri de 78%, 39% şi 10%, urmate de laboratoare, clinicile stomatologice şi farmaciile”, arată compania.
De asemenea, 13 tranzacţii au fost încheiate anul trecut, iar alte 7 proiecte au fost dezvoltate organic.
Reprezentanţii MedLife mizează în perioada imediat următoare pe un comportament prudent, urmând să acţioneze în funcţie de context şi de tendinţele pieţei.
”Ca strategie de business cred că ne asemănăm cu alergătorul de cursă lungă. După o lungă distanţă parcursă într-un ritm accelerat, alternăm acum cu un ritm moderat. Această metodă s-a dovedit sănătoasă pentru noi şi contribuie la creşterea performanţei business-ului. Astfel, după ce în 2022, un an marcat de provocări la nivel economic şi regional, grupul a bifat 20 de proiecte prin achiziţii şi dezvoltare organică, este firesc să urmeze o perioadă de consolidare şi coagulare a noilor companii sub umbrela MedLife. Bineînţeles, în funcţie de tendinţele pieţei şi de nevoile pacienţilor, vom continua să analizăm eventuale oportunităţi care susţin creşterea organică sau prin achiziţii”, a precizat Mihai Marcu, preşedinte & CEO MedLife Group.
Una dintre priorităţile companiei pentru anul 2023 rămâne proiectului MedLife Medical Hub, cel mai mare parc medical al grupului, care a intrat în cea de-a doua etapă de dezvoltare. Aceasta prevede punerea în funcţiune a noi săli de operaţii, extinderea unităţilor pre şi post-operatorii şi recalibrarea circuitelor spitaliceşti. Pe termen lung, proiectul-pilot MedLife Medical Hub va fi replicat şi în alte zone din ţară, precum Braşov, Sibiu, Cluj sau Arad.
Pe termen scurt, MedLife urmează să inaugureze o nouă hyperclinică la Bacău şi să finalizeze achiziţia Grupului Provita, pentru care a primit deja aprobarea Consiliului Concurenţei.
În prezent, Grupul MedLife deţine cea mai puternică reţea de diagnostic şi tratament din România, cu 700 locaţii proprii şi partenere la nivel naţional. Peste 6 milioane pacienţi unici au apelat până acum la servicii de prevenţie, wellness, tratament şi spitalizare în unităţile MedLife, iar peste 800.000 de angajaţi beneficiază de abonamente de servicii medicale prin intermediul abonamentelor MedLife.