Alain Krakovitch, director general TGV-Intercités din compania SNCF Voyageurs și Michael Peterson, membru al consiliului executiv al Deutsche Bahn, au prezentat detaliile liniei pe care o călătorie între capitalele Franței și Germaniei se va face în doar opt ore.
Trenul de mare viteză va fi inaugurat la finalul acestui an, la data de 16 decembrie, a anunţat operatorul feroviar german Deutsche Bahn, citat de agențiilor de presă internaționale.
Garniturile vor circula zilnic şi vor opri inclusiv în gările din Strasbourg din Franţa, Frankfurt şi Karlsruhe din Germania.
„Este pentru prima dată când un tren de zi va face legătura între cele două capitale”, a spus directorul Deutsche Bahn, Michael Peterson, cu ocazia Salonului feroviar Innotrans de la Berlin.
În prezent, doar un tren de noapte, operat de compania Austrian Federal Railways – ÖBB, face legătura între Berlin şi Paris, de la finalul anului trecut.
Cele mai ieftine bilete costă 60 de euro
Calea ferată modernă nu va fi acoperită de TGV-urile franceze, ci de garniturile ICE – trenurile germane de mare viteză.
Garniturile cu câte 444 de locuri vor pleca zilnic de la Gara de Est din Paris, la ora locală 11:54 şi vor ajunge la 19:55 la Berlin Hauptbahnhof. Returul cursei va pleca din capitala germană la ora 9:55 şi va ajunge la 18:03 în cea franceză.
Primele biletele vor fi puse în vânzare de la mijlocul lunii următoare și preţurile pentru un loc la clasa a doua încep de la 60 de euro.
Totodată, Deutsche Bahn şi SNCF Voyageurs subliniază argumentul ecologic al transportului feroviar, amintind că un tren care circulă pe ruta Paris-Berlin emite doar două kilograme de CO2 pe pasager, faţă de o călătorie cu avionul, care produce 200 de kilograme de dioxid de carbon pentru fiecare călător.
Amintim, pentru a-şi respecta angajamentele climatice, Uniunea Europeană ar vrea dublarea traficului internaţional feroviar de mare viteză pe continent până în 2030 şi triplarea sa până în 2050.
Costurile vor fi însă uriașe – va fi nevoie de construirea a 20.000 de kilometri de cale ferată de mare viteză în toată Europa, în următorul sfert de secol.