Platforma americană de streaming ia în calcul un abonament doar pentru Europa, total gratuit, însă cu publicitate la nivelul televiziunilor tradiționale.
După ce acum doi ani a încercat un abonament mai ieftin, care include publicitate, Netflix dorește să meargă pe aceeași linie, care i-ar permite să-şi crească numărul abonaților şi veniturile, anunță site-ul francez „20minutes.fr”.
Seviciul de streaming video on demand – SVOD, a cărui creştere a scăzut puternic la sfârşitul anului 2021, şi-a revenit rapid imediat după lansarea unei oferte cu reclame, la 5,99 de euro/lună, faţă de 13,49 euro/lună abonamentul standard, fără publicitate – ofertă ce se regăsește în Franța, ca exemplu.
Formula adoptată de americani ar urma să atragă 40 de milioane de noi utilizatori, conform unuia dintre directorii generali ai platformei.
Aceștia sunt convinși că oferta gratuită în totalitate, finanţată exclusiv din publicitate, la va permite celor de la Netflix să-şi crească veniturile odată cu numărul utilizatorilor.
Bloomberg susține că oferta ar urma să fie testată mai întâi pe pieţele europeană şi asiatică, unde există deja reţele de televiziune gratuite.
Deși probabilitatea ca un anunţ în acest sens să fie făcut chiar în luna iulie este mare, nicio dată exactă nu a fost comunicată.
Amintim, Netflix a anunţat în primăvara anului trecut că abonații ofertei cu reclame aduc un venit mai mare decât al celor Standard şi Premium, deși aceștia din urmă beneficiază și de beneficii tehnice net superioare, cu ar fi sunet surround sau imagine 4K Ultra HD și gamă de culori ridicată – Dolby Vision și HDR10+.