Chiar la începutul lunii, pe 1 august, Dolce&Gabbana, cunoscutul brand italian de produse de lux, şi-a surprins clienţii cu lansarea unui parfum pentru câini. Acesta nu afectează pielea, blana şi nici ochii animalului de companie şi nu conţine alcool.
Casa de modă italiană, care a încercat anterior să seducă clienții cu campanii care îi includeau pe Colin Farrell și Miley Cyrus, a identificat acum o nouă piață: câinii, relatează The Times.
Dolce & Gabbanna lansează un parfum de lux pentru câini
Pentru 99 de euro, stăpânii pot achiziționa Fefé, un parfum creat de un maestru parfumier parizian care a lucrat anterior cu branduri renumite precum Balmain și Paco Rabane.
Tendința proprietarilor de a-și răsfăța animalele de companie, investind sume considerabile în diverse produse dedicate acestora, de la suplimente alimentare la haine de firmă și de la ședințe de SPA la gadgeturi high-tech, a dus la o creștere impresionantă a industriei îngrijirii animalelor de companie, un avânt pe care puțini l-au anticipat. Conform unui studiu realizat de compania americană de piață Grand View Research Inc, această piață este estimată să ajungă la 236,2 miliarde de dolari până în anul 2030.
În acest context, nu este surprinzător că renumita casă italiană de lux Dolce&Gabbana a lansat, în prima zi a acestei luni, un parfum destinat animalelor de companie. Fefé, inspirat de cățelul lui Domenico Dolce și Guilherme Siqueira, care poartă același nume, a fost creat de maestrul parfumier Emilie Coppermann, relatează BMFTV.
Conform Dolce&Gabbana, acest parfum pentru animale de companie a fost dezvoltat sub atenta supraveghere a unui etolog, specialist în studiul comportamentului oamenilor și al animalelor.
Părerile despre parfumul Fefe sunt împărțite
Deși D&G descrie parfumul, numit după câinele unuia dintre fondatorii săi, drept „o capodoperă olfactivă”, un veterinar consideră că amestecul de flori de ylang ylang și lemn de santal este „o risipă de bani” și ar putea deranja câinii.
Aceasta este prima dată când un brand mare de modă lansează parfumuri destinate câinilor.
Fabian Rivers, un medic veterinar specializat în animale mici și ambasador al bunăstării pentru RSPCA, organizația de protecție a animalelor din Regatul Unit, a declarat că majoritatea produselor de toaletă pentru câini sunt „produse ieftine” care costă mai puțin de 15 lire sterline, deși Aesop produce un șampon pentru câini pentru piața din SUA, la prețul de 43 de dolari.
„Faptul că intră pe această piață la un preț atât de mare este o modalitate interesantă de a-i face pe oameni să-și cheltuiască banii pe lucruri care au foarte puține merite”, a declarat Rivers. „Dar este alegerea dumneavoastră cum să vă cheltuiți banii”.
El a spus că proprietarii ar putea folosi spray-ul pentru a masca mirosul neplăcut al animalului lor de companie, în loc să consulte un medic veterinar pentru posibile infecții ale pielii care ar putea dăuna câinelui. Rivers a menționat că simțul olfactiv al câinilor este atât de sofisticat încât aceștia ar putea continua să se adulmece unii pe alții fără să fie derutați de parfum.
„Dar nu m-ar surprinde dacă mirosurile le-ar distrage atenția sau le-ar părea neplăcute. În mod clar, un grup demografic mai bogat găsește noi modalități de a-și cheltui banii, ceea ce mi se pare destul de frustrant într-o perioadă în care oamenii se luptă, din punct de vedere financiar.” adaugă Rivers, citat de The Times.
Certificare din partea protocolului Safe Pet Cosmetics
Parfumul pentru căţei a primit certificare din partea protocolului Safe Pet Cosmetics, care are aceleași standarde ca și în privința produselor pentru oameni, şi este cât se poate de sigur. Nu conţine alcool, nu afectează ochii, pielea şi blana animalului de companie, în schimb, contracarează mirosurile neplăcute specifice câinilor, lăsând în urmă o aromă discretă şi plăcută de mosc şi santal. Imaginea ineditului parfum este Fefé, căţelul lui Domenico Dolce și Guilherme Siqueira, care apare, alături e alte „vedete” canine, şi în videoclipul publicitar al companiei.