Postul de televiziune a fost sancționat de Consiliul Național al Audiovizualului cu 10.000 de lei, pentru un episod din Insula Iubirii, în care un concurent a spus că a aruncat pisici pe geam.
Unul dintre participanții la show-ul televizat a mărturisit că a aruncat de la fereastră doi motani, care erau ai iubitei lui. În urma acestei declarații, CNA a primit 79 de reclamații.
Conform Pagina de Media, amenda Antenei 1 a fost hotărâtă într-o ședință programată la mijlocul săptămânii:
„În ediția din 15.07.2024 a emisiunii «Insula iubirii», radiodifuzorul nu a respectat prevederile art. 39 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002”. Acest articol precizează: „Serviciile media audiovizuale prestate de furnizorii de servicii media audiovizuale aflaţi în jurisdicţia României care pot afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor sunt puse la dispoziţie numai într-un mod care să asigure că, în mod normal, minorii nu le vor auzi sau vedea. Printre măsurile respective se pot număra selectarea orei de difuzare, instrumente de verificare a vârstei sau alte măsuri tehnice. Acestea trebuie să fie proporţionale cu potenţialele efecte negative ale programului. Conţinutul cel mai dăunător, cum ar fi violenţa nejustificată şi pornografia, face obiectul celor mai stricte măsuri”.
Consiliul Național al Audiovizualului menționează că în ediția emisiunii „Insula Iubirii”, difuzată la 15 iulie, în intervalul orar 22:03-22:17, „au avut loc discuții despre un incident provocat de un concurent care, fiind nemulțumit de faptul că partenera sa acorda mai multă atenție celor doi motani ai ei, a deschis intenționat fereastra, a speriat animalele, iar acestea au căzut de la balcon”.
În paralel, poliţiştii din Dolj au deschis o anchetă, în luna iulie, după ce, în episodul din „Insula Iubirii”, concurentul Robert a mărturisit că a aruncat doi motani de la primul etaj al locuinţei iubitei.
Amintim, finala emisiunii „Insula Iubirii”, difuzată la 28 august, a fost urmărită de aproape 1,1 milioane de români, fiind lider de audiență la acea dată.
De asemenea, în timpul finalei și după încheierea show-ului, multe companii și instituții au lansat valuri de ironii la adresa acesteia. Inclusiv rețeaua Netflix a postat pe Facebook un pasaj ironic, care a devenit viral în timp record.