Beneficiile mersului pe jos

Activitatea fizică este bună pentru oricine, pentru că sportul reduce numărul factorilor de risc privind afecţiunile cardiovasculare.     Alături de dietă şi de medicaţia corespunzătoare, exerciţiile îndeplinesc un rol valoros în tratarea multor maladii. Ce este de făcut însă, dacă sănătatea sau timpul nu vă permit un program fizic intens? Optaţi pentru o activitate „cruţătoare”, dar foarte eficientă – mersul pe jos. Studiile medicale sugerează că oamenii care merg pe jos constant sunt mai puţin bolnavi decât persoanele care duc un mod de viaţă sedentar.

 

 

 

 

 

Motive pentru a ieşi la o plimbare în fiecare zi:

Plimbarea la aer liber aduce beneficii întregului organism pentru că:

– reglează nivelul glucozei;

– micşorează tensiunea arterială;

– păstrează flexibilitatea articulaţiilor;

– întăresc muşchii şi oasele;

– reduc grăsimile depuse în jurul organelor;

 

– ajută la eliberarea endorfinelor (hormonii fericirii).

 Doar câteva ore pe săptămână de mers pe jos reduc semnificativ riscul de a face cancer mamar, arată un studiu publicat în The Journal of the American Medical Association. O plimbare la aer liber vă ajută să ardeţi grăsimile, care sunt în strânsă legătură cu nivelul de estrogen (hormon feminin) din organism.

 O plimbare scurtă făcută seara garantează un somn liniştit şi odihnitor, facilitând oxigenarea ţesuturilor. În plus, mersul pe jos seara stimulează secreţia de serotonină, care vă face să vă simţiţi mai bine şi să fiţi mai relaxaţi. În timpul mersului, temperatura corpului este crescută de pulsul mai alert. Creierul va realiza acest lucru şi mai târziu va reduce temperatura organismului, iar dumneavoastră veţi adormi mai repede. Evitaţi însă să vă plimbaţi cu mai puţin de 2 ore înainte de culcare.

 Plimbările pot feri de depresii, anxietate şi stres – 30 de minute de mers pe jos vă vor face să vă simţiţi mai bine atunci când treceţi printr-o perioadă mai dificilă. Motivul este că, în timpul mersului, organismul secretă mai multe endorfine (hormoni ai fericirii). Astfel, moralul va fi ridicat şi starea generală se va îmbunătăţi.

 Plimbările zilnice împiedică depunerea grăsimilor, mai ales dacă sunteţi o persoană sedentară. Jumătate de oră de plimbare de 3 ori pe săptămână vă va ţine mintea activă, mai ales dacă sunteţi în compania unor prieteni. Creierul se va oxigena şi va funcţiona mai bine. Veţi preveni astfel boli precum Alzheimer şi Parkinson.
 

Această intrare a fost publicată în Utile . Pune legătura în semnele de carte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*