Migdalele

"Lacrimile de sanatate", asa cum mai sunt numite delicioasele şi hrănitoarele migdale, reprezintă gustarea perfectă mai ales atunci când eşti stresat şi obosit. Iar beneficiile consumului acestor fructe nu se opresc aici: ele protejează inima, creierul şi stimulează imunitatea, sunt sarace in grasimi saturate, nu contin colesterol si cuprind alte elemente nutritive de protectie, inclusiv fosfor, zinc, calciu si magneziu.

Vitamina E, vitamine din complexul B, acizi graşi Omega 6, magneziu, potasiu, fosfor, zinc, seleniu, fier, calciu, acid folic, proteine şi fibre. Toţi aceşti nutrienţi valoroşi se găsesc în componenţa migdalelor.
 

Migdalele sunt fructe acoperite de o coajă tare care cresc în… migdal. Migdalul aparţine categoriei „prunus“, familia Rosaceae, din care fac parte şi piersicile, cireşele, prunele şi nectarinele. Este important de ştiut asta deoarece pot produce acelaşi tip de alergii. Aşa că, dacă te ştii alergic la piersici sau prune, este bine să eviţi şi migdalele.

1. Migdalele au printre cele mai puţine calorii fiind la egalitate cu fisticul în ceea ce priveşte numărul de calorii: 30 de grame de migdale conţin doar 160 de calorii. Migdalele conţin şi mai mult calciu, comparativ cu orice altă nucă, plus 9 grame de grăsimi monosaturate, sănătoase pentru inimă, 6 grame de proteine şi 3,5 grame de fibre.

2. Migdalele crude sau uscate sunt cele mai sănătoase Atunci când cumperi migdale şi pe pachet scrie că au fost „coapte“, trebuie să iei în considerare faptul că poate au fost coapte în grăsimi nesănătoase şi la temperaturi înalte care distrug beneficiile fructului. Trebuie căutate cele crude sau uscate, acelea sunt cele mai sănătoase.

Căutaţi migdale în coajă, care nu zornăe cand le scuturaţi. Dacă zornăe, poate fi un semn că migdalele respective sunt vechi.

Migdalele proaspete sunt complet albe. Cele care sunt galbene sau arată ca mierea pot fi râncede.

3. Laptele de migdale este foarte simplu de făcut, ai nevoie doar de migdale (bineînţeles), un îndulcitor la alegere, puţină apă şi un robot de bucătărie pentru a le amesteca bine pe toate.

4. Migdalele sunt bune pentru sistemul imunitar. Doar 30 de grame de migdale conţin aceeaşi cantitate de polifenoli (antioxidanţi care ajută la lupta cu bolile de inimă şi cu cancerul) ca o ceaşcă de ceai verde sau o porţie de broccoli, spun studiile.

 5. Uleiul de migdale este extras din nuci si folosit ca emolient. Aplicat in mod regulat pe piele, ajuta la mentinerea supletii pielii si o protejeaza de uscaciune. In plus, uleiul este folosit la gatit in Iran si in Turcia. De asemenea, este folosit in medicamente traditionale, in aromoterapie, in industria farmaceutica si cosmetica.

Nu uitati: O mana plina de migdale (crude) pe zi, ofera organismului nivelurile recomandate de minerale, vitamine si proteine. Pentru a realiza o reducere cu 10% a LDL colesterolului trebuie sa mancati ~ 73 de grame de migdale pe zi, adica aproximativ o jumatate de cana de migdale, care inseamna in jur 400 de calorii.
 

 

 

Această intrare a fost publicată în Utile . Pune legătura în semnele de carte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*