Un mar pe zi tine doctorul departe!

 

Aceasta era una dintre cele mai populare zicale si, desi nimeni nu studiase importanta consumarii zilnice a unei cantitati de fructe si legume, oamenii simpli si-au dat seama de efectele binefacatoare pe care acestea le au asupra sanatatii lor.

De multa vreme se stie ca marul contine o importanta cantitate de vitamina C (7-12 mg la 100 de grame). Dar cercetarile moderne arata ca acest fruct are si alte proprietati, cea mai importanta fiind aceea ca incetineste dezvoltarea celulelor canceroase.

Marul vine din Europa de Est si din Vestul Asiei, fiind cultivat inca din perioada preistorica. Pe masura trecerii timpului, fructul a fost imbunatatit, ca aspect si calitate. In lume exista, acum, aproape 10.000 de tipuri de mar.

Proprietatile lor curative si de prevenire au captivat atentia a numeroase cercetari in toata lumea. Unele din aceste studii au descoperit ca…

 

– Substantele nutritive antioxidante din sucul de mere ajuta la reducerea colesterolului, mai ales a lipo-proteinelor cu densitate scazuta, ajutand astfel la prevenirea bolilor cardiovasculare.

– Tot substantele nutritive antioxidante din mere incetinesc dezvoltarea cancerului de colon si ficat in celule.

– Unele substante din mar, in special cea numita quercetina, se pare ca reduce riscul de cancer la plamani. Unele studii sugereaza ca riscul de aparitie a acestui tip de cancer se reduce la jumatate.

– Se pare ca merele imbunatatesc in general functionarea plamanilor, deoarece contin antioxidanti.

– Merele ajuta la intarirea oaselor.

– Oamenii care mananca multe mere in mod obisnuit au 20% mai putine sanse de declansare a cancerului.

– Merele sunt foarte bogate in fibre. Aproape 80% din fibrele din mar sunt solubile si reduc colesterolul. Restul de 20% sunt fibre nesolubile despre care se crede ca previn bolile cancerigene.

– Potasiul, care se gaseste in mere, este important in normalizarea presiunii arteriale.

 

De asemenea, marul este o importanta sursa de zahar, putind contine de la 9% pina la 51% din cantitatea sa. Nutritionistii recomanda ca marul sa fie consumat inaintea mesei pentru ca zaharul sa fie digerat complet si organismul sa obtina energia maxima. Dupa masa, sucurile gastrice nu mai digera bine fructul, care fermenteaza.

In plus, un mar asigura 20% din necesarul zilnic de fibra al organismului.

Daca vrei sa ai o dantura sanatoasa, nu ocoli merele. Musca din fruct si mesteca pe indelete. Daca deja te-ai ales cu o gingivita ori parodontoza, alege merele cu coaja rosie si consuma-le atat dimineata, cat si seara.

 

Cum sa le consumi

* Proaspete. Cura cu mere este una dintre cele mai simple si usor de urmat. Trebuie doar sa mananci 1-2 mere inainte cu o jumatate de ora de fiecare masa. In scurt timp, vei scapa de tulburarile de tranzit intestinal, dar te vor ajuta si daca suferi de guta ori obezitate. Aceasta cura este foarte buna atat pentru fumatorii activi, cat si pentru cei pasivi.

* Sub forma de suc. Daca suferi de constipatie, afla ca sucul de mere preparat acasa este unul dintre cele mai bune leacuri pentru aceasta afectiune. Nu trebuie decat sa consumi 0,5-1 litri de suc zilnic. Daca vrei sa imbunatatesti reteta, dar si gustul, adauga sucul de la o jumatate de lamaie si miere, dupa gust. Cu acest suc, se face o cura de doua saptamani.

* Coapte. Sunt indicate persoanelor care sufera de guta, reumatism si raguseala.

 

 

1. Merele contin vitamina C, care ajuta la intarirea sistemului imunitar!

2. Merele previn aparitia bolilor de inima!

3. Merele ne ajuta sa slabim!

4. Merele previn aparitia mai multor forme de cancer!

5. Merele reduc colesterolul rau si cresc nivelul celui bun!

6. Merele previn aparitia cariilor dentare!

7. Merele previn degenerescenta creierului (B. Alzheimer, B. Parkinson)!

8. Merele ne-ajuta sa avem plamani mai sanatosi!

9. Merele fac bine la digestie!

10. Merele previn aparitia osteoporozei!

 
Această intrare a fost publicată în Utile . Pune legătura în semnele de carte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*