Libidoul – tu cum stai cu dorinta sexuala?

Viata sexuala este importanta atat intr-un cuplu cat si pentru sanatatea fiecaruia, fiind considerata o necesitate pentru adultul sanatos, dar noi stim ca nu valoreaza doar atat. Chiar daca nu este tot ceea ce conteaza, viata sexuala joaca totusi un rol important in viata noastra personala.

Rutina zilnica, orele suplimentare la serviciu sau activitatile copiiilor fac ca timpul petrecut in cuplu sa fie din ce in ce mai putin. In timp insa, si dorinta noastra sexuala scade.

Orgasmul nu a fost niciodata un lucru simplu. Este nevoie de o serie de factori care duc la aceasta experienta.

 

 

Intr-un studiu recent se arata ca peste 40% dintre femei experimenteaza o scadere a libidoului, pe masura ce inainteaza in varsta. Inainte de menopauza, corpul sufera moficari care afecteaza nivelul de hormoni. Ovarele devin din ce in ce mai putin active, iar nivelul de hormoni sexuali scade.

 

Exista insa o veste buna – calea catre o viata sexuala satisfacatoare depinde in mare parte si de alimentatie!

La femei, libidoul poate sa scada din diferite cauze, printre ele numarandu-se un program foarte incarcat, o perioada cu stress accentuat, probleme de sanatate etc., insa acesta poate fi stimulat prin diverse cai naturale, cum ar fi:

 

 

1. Consuma alimente afrodiziace:

Semintele de dovleac – aceste seminte contin zinc, un mineral care stimuleaza libidoul. Intr-un studiu recent se arata ca femeile cu un nivel mai mare de testosteron sunt mult mai active sexual. Pentru a mari cantitatea de testosteron este indicat sa adaugi in dieta alimente bogate in zinc.

Zincul blocheaza enzimele care transforma testosteronul in estrogen. Este astfel indicat sa consumi 50 de grame de seminte de dovleac pentru a aduce organismului un aport marit de zinc.

 

Pepene rosu – nutrientii din pepenele rosu au un efect asemanator pastilei Viagra. Relaxeaza vasele de sange si mareste circulatia sangelui.

O buna circulatie a sangelui permite tesuturilor sa devina mult mai elastice si lubrifiate.

 

Ciocolata neagra – acest aliment ajuta la marirea nivelului de dopamina, o substanta chimica produsa de creier, care stimuleaza placerea. Bioflavonoidele din ciocolata neagra ajuta si la circulatia sangelui.

Banane – contin potasiu si complexul de vitamine B. Contin si bromelaina, o enzima naturala antiinflamatorie. Aceasta substanta ajuta la productia de testosteron.

Telina – pentru a mari atractia sexuala, adauga in salatele tale si telina. Telina contine androsterone, un precursor al feromonilor. Feromonii sunt chimicale fara miros care se elibereaza prin glandele sudoripare. Aceste substante influenteaza comportamentul sexual.

 

2. Nu te concentra doar asupra orgasmului

 

Deseori, femeile sunt preocupate numai de atingerea orgasmului, uitand de placerea si senzualitatea atingerilor. De asemenea, se pot simti oarecum presate sa fie incantatoare in pat, chiar daca au avut o zi grea. Aceste lucruri nu fac insa decat sa diminueze libidoul.

 

Pentru a le combate poti incerca, spre exemplu, sa stai dezbracata in fata partenerului timp de cateva minute, fara sa va atingeti sau sa va vorbiti, incercand sa te relaxezi, sau sa va propuneti sa nu faceti dragoste timp de o saptamana, dar sa va bucurati unul de celalalt prin atingeri si mangaieri in fiecare zi.

 

3. Citeste carti excitante

 

Cartile pot fi chiar mai excitante decat imaginile erotice, deoarece ideile exprimate prin cuvinte sunt mai subtile si provoaca imaginatia. Incearca volume scrise de Jane Austen sau de Candace Bushnell – autoarea prozei care a stat la baza serialului "Totul despre sex".

 

4. Fa exercitii care intaresc muschii pelvieni

 

Intarirea acestor muschi ajuta atat la imbunatatirea vietii sexuale, cat si la prevenirea aparitiei unor probleme de sanatate, cum ar fi prolapsul vaginal, iar pentru a face acest lucru poti incerca exercitiile Kegel.

 

Intai, pentru a-ti da seama care sunt muschii pelvieni (in cazul in care nu stii) opreste-ti fluxul de urina atunci cand esti la toaleta. Muschii pe care ii simti incordandu-se sunt cei pelvieni si pe ei trebuie sa-i exersezi. Ai grija, insa! Nu este recomandat sa te opresti atunci cand urinezi decat de cateva ori cel mult, pentru a identifica acesti muschi. Apoi, odata ce stii care sunt, fa cate un set de 10 exercitii Kegel de cel putin trei ori pe zi.

 

Iata cum: goleste-ti vezica de fiecare data si asaza-te in sezut, apoi contracta puternic muschii pelvieni; fa acest lucru in intervale repetitive de cate 5 secunde, de 4 sau 5 ori la rand. Contracta-i apoi 10 secunde si relaxeaza-i 10 secunde. Nu iti incorda si muschii abdomenului, coapselor sau sezutului si nu iti tine respiratia.

 

5. Prea mult sau prea putin timp cu partenerul

 

De obicei, odata cu aparitia unui copil, cele mai multe dintre cupluri nu mai gasesc timp ca inainte pentru a fi impreuna, ceea ce afecteaza libidoul atat la femei, cat si la barbati. In acest caz insa, planuieste mai des momente in care sa duceti copilul la bunici sau sa il lasati in grija cuiva de incredere, pentru a avea mai mult ragaz si pentru voi.

 

Totodata, si prea mult timp petrecut impreuna poate fi nociv, acesta fiind de regula cazul celor care lucreaza in acelasi loc. In aceasta situatie, poti incerca sa reduci tangentele pe care le aveti la serviciu (atunci cand nu sunt absolut necesare).

 

6. Roaga-ti partenerul sa faca el din cand in cand treburile casnice seara

 

Un sondaj realizat cu ajutorul a cateva mii de femei a scos la iveala faptul ca multe dintre ele aveau o dorinta mai mare de a face dragoste daca, din cand in cand, partenerul facea cate ceva din treburile casnice, seara (cum ar fi stransul mesei si spalatul vaselor).

 

7. Lupta cu rutina

 

Intr-o relatie lunga, plictiseala este o cauza principala a scaderii libidoului. Pentru a mai scapa de aceasta, poti incerca diverse schimbari, cum ar fi un alt loc (nu trebuie sa faceti dragoste numai in dormitor, ci puteti merge in alte camere spre exemplu) sau o noua lenjerie intima.

 

8. Scapa de complexe

 

Multe dintre femei au probleme cu libidoul din cauza complexelor, care se accentueaza mai ales odata cu inaintarea in varsta. Pentru a le stapani, incearca sa te gandesti la ce parti ale corpului iti plac si sa le pui pe acestea in valoare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*