Surse vegetale de fier in raw food

Dragii mei cititori, mi-am propus sa ma concentrez pe cateva postari pe teme simple si anume, surse vegetale de vitamine, minerale si proteine. In postarea de astazi vom vorbi despre sursele vegetale de fier.

“Fierul este un element nutritiv esential pentru organismele vii, necesar pentru producerea hemoglobinei (substanta care confera culoarea rosie a sangelui), a mioglobinei (pigmentul rosu din muschi), precum si unor enzime. Doar 8 procente din cantitatea totala de fier ingerat sunt absorbite. In organismul unu adult de 75 kg se gasesc in mod normal 4 g de fier.

 

Fierul ajuta in procesul de crestere, mareste rezistenta la imbolnavire, previne oboseala, asigura culoarea sanatoasa a pielii. Inamicii asimilarii fierului sunt fosfoproteinele si sarurile acidului fitic din cerealele integrale reduc gradul de asimilare. La copii dozele excesive pot fi daunatoare pentru copii. O cantitate de 3 g este letala pentru un copil de doi ani “ spunea Earl Mindell in cartea”Biblia Vitaminelor”.

Lactatele de asemenea reduc absorbtia fierului in organism, dupa spusele lui Neal Barnard in cartea “Dieta care vindeca diabetul” si el continua “Cele mai sanatoase surse de fier sunt aceleasi alimentate care va asigura calciul: leguminoasele si legumele cu frunze verzi. Acestea sunt bogate in fier, dar intr-o forma speciala numita fier non-hem. Organismul absoarbe foarte usor aceasta forma de fier atunci cand are nevoie de mai mult fier, dar fierul se elimina fara probleme din corpul dumneavoastra atunci cand atingeti necesarul de care aveti nevoie.”

Conform unui ghid prezentat de Institutul de Medicina a Asociatiei Academice de Stiinta, USA, un adult are nevoie de aproximativ 14 miligrame de fier pe zi si la cererea dvs. m-am gandit sa intocmesc o lista cu alimentele naturale bogate in fier usor de asimilat. Nu uitati ca daca se asociaza cu vit. C, fierul se poate absorbi mai repede.

  • Algele Dulse sunt plantele cu cele mai mari cantitati de minerale din lume, rezolvand rapid orice cadere de fier.
  • Sucul de grau, bogat atat in vitamine cat si in cantitati impresionante de minerale, ajuta la eliminarea metalelor grele din sange si are proprietati exceptionale atat de purificare cat si de vindecare.
  • Semintele de susan integral, pe langa faptul ca sunt bogate in calciu au si aproximativ 1.3 mg de fier intr-o lingura de seminte . O cana de lapte de migdale consumat zilnic sau la doua zile, va va improspata si fierul din organism.
  • Se stie despre curmale ca au o doza naturala de fier, usor asimilabil.
  • Germenii si vlastarii, in special cei de lucerna si floarea soarelui, pe langa proprietatile lor exceptionale si bogatia de proteine, vitamine si fibre, au si o doza semnificativa de fier.
  • Curmalele naturale sunt surse importante de fier.
  • Toate plantele cu frunze verzi sunt bogate in fier. O salata sau un smoothie poate acoperi necesarul zilnic de fier.
  • Planta kale (cheil) – o cana are aproximativ 1.2 mg
  • Spanacul – o cana are aproximativ 0.8 mg
  • Frunzele de papadie – o cana are aproximativ 1.7 mg
  • Patrunjelul – o cana are aproximativ 3.7 mg
  • Spirulina este mai bogata in fier de 58 de ori decat o portie de spanac crud
  • Chlorella contine 20 de minerale si vitamine pe langa toate proprietatile exceptionale ale acestor alge albastre-verzi cum sunt numite.
  • Alte surse sigure de fier ar mai fi: semintele de dovlceac germinate sau uscate, quinoa, lintea incoltita sau gatita, rodiile, sfecla rosie.

Surse:

  • Cartea “Biblia vitaminelor” de Earl Mindell
  • Cartea “Alternative naturale la antibiotice“, de Christopher Vasey
  • Cartea “Dieta care vindeca diabetul” de Neal Barnard.
  • Cartea “Living food for optimum health” de Brian Clement si Theresa Foy Digeronimo
  • Cartea “Vindecari miraculoase cu iarba de grau – remediu pur, daruit de natura“ de Steve Meyerowitz
  • Carte “Iarba de grau, izvor de sanatate“ de Ann Wigmore
  • Cartea “Confessions of a body builder, Rejuvenating the body with spirulina, chlorella, raw food and ionized water” de Bob McCauley.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*