Ficatul si metabolismul

Ficatul este organul cu cea mai mare importanta in procesul de digestie. Un ficat lenes va determina un metabolism scazut, acumularea rapida de grasime, lipsa energiei, boli de piele, inflamatii la nivelul corpului si picioarelor si dificultati in pierderea in greutate. Cateva sfaturi pentru un ficat sanatos:

 

 Consumati cat mai multe fibre – Fibrele insolubile ajuta la controlarea greutatii corporale si la reducerea nivelului de zahar din sange. Fibrele stimuleaza metabolismul prin actiunea asupra insulinei. Un nivel ridicat de fibre contin: cojile de fucte, ovazul si orezul brun.

 Mancati frecvent, portii mici – Consumul de alimente declanseaza digestia, iar procesul digestiei presupune arderea caloriilor; in acest mod, poate avea loc accelerarea metabolismului.

 Servirea meselor – Rezultatele studiilor sustin ca se poate pierde in greutate daca consumati mic dejun substantial, o masa de pranz copioasa si o cina usoara. Se recomanda ca cina sa fie servita cu 4 ore inainte de culcare.

 Program de exercitii fizice – Aerobicul creste ritmul cardiac si stimuleaza metabolismul. Unii experti considera ca acest tip de activitate fizica mentine metabolismul ridicat pentru cateva ore, deoarece muschii continua sa arda caloriile pentru a se reface. Daca mentineti acest stil de viata, beneficiile pentru sanatate vor fi de lunga durata si nu numai ca veti pierde in greutate dar veti castiga masa musculara si veti avea din ce in ce mai multa energie. Starea generala de sanatate va fi una excelenta!

 Consumati carbohidrati cu un continut ridicat de fibre – Prin consumul carbohidratilor care au un nivel scazut de fibre, digestia se va imbunatati, dar in timpul procesului digestiv nu se ard un numar mare de calorii. In mod contrar, carbohidratii cu un continut ridicat de fibre, necesita o perioada mai indelungata pentru a fi digerate, iar procesul cosuma un numar mai mare de calorii.

 Consumati cat mai multe proteine – organismul arde mai multe calorii pentru digerarea proteinelor decat pentru descompunerea carbohidratilor si a grasimilor.

 Practicati exercitii cardio – Activati sistemul cardiovascular prin exercitii de genul: ciclism, jogging, canotaj. Astfel, metabolismul va fi accelerat in doua moduri: prin intermediul exercitiilor cardiovasculare veti pierde destul de multe calorii, metabolismul dvs. se mentine ridicat chiar si dupa incetarea acestora.

 Consumul de lichide – Un organism aflat in stadiu de deshidratare, se va afla in imposibilitatea de a efectua unele procese importante. Consecinta acestei situatii este reducerea metabolismului. In concluzie, consumul de apa, la intervale regulate ale zilei, va ajuta sa fiti hidratati si asigura un nivel ridicat al metabolismul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*