Astenia de primavara

Somnolenţa, starea permanentă de oboseală şi dificultatea de concentrare sunt câteva dintre semnalele prin care organismul tău trece atunci când se confruntă cu astenia de primăvară. Iată cele mai rapide şi eficiente soluţii care îl ajută şi îţi dau energie!

Pe parcursul sezonului rece, aportul de vitamine si minerale scade datorita dietelor sau alimentatiei nesanatoase si astfel efortul depus in acest sezon duce la epuizarea celulelor, care, o data cu inceperea sezonului cald, a primaverii,  tind sa consume mai multa energie decat produc.

Acest lucru duce la un dezechilibru in organism si astfel apare astenia, de primavara.

Un alt lucru care duce la dezechilibru, il reprezinta scurtarea anotimpurilor  care face ca intensitatea razelor solare sa se schimbe radical si brusc si astfel, pe timpul iernii razele solare sunt slabe, iar la inceput de primavara devin mult mai puternice.

Prin urmare aceasta schimbare brusca, de la un sezon rece, la unul cald afecteaza sistemul nervos central, care duce la aparitia starilor nervoase, durerilor de cap, oboseala, disconfort si somnolenta.

Ce putem face…

1. Măreşte consumul de vitamina C!

Potrivit specialistului în nutriţie, prof. dr. Gheorghe Mencincicopschi, cele mai bune surse de vitamina C sunt: măceşele, cătina (de 10 ori mai multă vitamina C decât citricele), ardeii iuţi, coacăzele negre (de 4 ori mai multă vitamina C decât portocalele), urzica, pătrunjelul (are de 4 ori mai multă vitamină C decât citricele), roşiile, kiwi (mai bogat în vitamina C decât portocalele) şi varza de Bruxelles.

 

2. Mişcarea în aer liber face minuni

Dacă ai timpul necesar începe-ţi dimineaţa cu o plimbare sau o alergare uşoară în parc. În cazul în care serviciul nu-ţi permite să faci acest lucru, încearcă să faci acest lucru seara. Este binevenită orice activitate care pune sângele în mişcare şi îţi face plăcere. Alege înotul, dansul, exerciţiile efectuate la sala de fitness, orice! Numai nu sta degeaba, ci mişcă-te pentru sănătatea ta!

 

3. Adio grăsimi, bun venit legume şi fructe!

Dacă iarna ne oferă mai puţine posibilităţi în materie de verdeţuri şi alimente proaspete, acum nu mai ai de ce să te plângi. Alege fructele proaspete şi de sezon, legumele cât mai variate şi verdeţuri de toate felurile (pătrunjel, mărar, spanac, salată verde, ceapă verde, rucola, urzici, ştevie, leurdă). Amestecă-le în salate, pune-le în blender, găteşte-le! Cu cât mai diversificate şi colorate, cu atât mai bine pentru sănătatea ta!

 

4. Alege alimente bogate în magneziu şi fier

Cele mai bune surse de magneziu le găseşti în: sfeclă, spanac fiert, năut fiert, caise uscate, fasole albă şi roşie fiartă, porumb fiert, broccoli, păpădie crudă, cartofi copţi, nuci, seminţe de floarea-soarelui, migdale, smochine uscate, curmale uscate, prune uscate, banane. Absorbţia fierului este stimulată de vitamina C. Cele mai bune surse de fier: carne, organe, făină fortifiată cu fier şi derivatele sale, ouă, chimen, oregano, foi de dafin, pătrunjel uscat, scorţişoară, piper negru, boia de ardei, ciuperci, cafea boabe crudă, germeni de grâu.

 

5. Ceaiul verde te revigorează

Îmbunătăţeşte nivelul de energie şi te menţine în formă pe parcursul zilei.

Această intrare a fost publicată în Utile . Pune legătura în semnele de carte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*