Semintele de floarea soarelui

Semintele de floarea-soarelui, pe care ne-am obisnuit sa le numim, cu o anumita superioritate si aproape cu desconsiderare, „bomboane agricole”, reprezinta insa nu numai o traditie si o adevarata bucurie, ci inainte de toate o inegalabila sursa de sanatate. In ciuda faptului ca sunt atat de ocarate de unii, aceste seminte sunt foarte sanatoase, fiind ideale ca gustare. Desi bogate in calorii, mai ales daca nu stii sa te opresti, semintele de floarea-soarelui gonesc foamea, venind cu o multitudine de nutrienti necesari organismului.

Astfel, conform Suite101.com, o lingura de seminte iti va furniza o cantitate relativ mare de Vitamina E, fitosteroli, magneziu si seleniu, toate acestea prevenind o serie de boli.

Vitamina E, antioxidant solubil in grasimi, amelioreaza simptomele astmului si artritei, micsoreaza riscul de cancer de colon, scade frecventa si intensitatea bufeurilor (in cazul femeilor ajunse la menopauza). In plus, reduce riscul de atac de cord si boli de inima, aceasta vitamina prevenind depunerile de pe artere si obstructionarea acestora.

Fitosterolii, clasificati ca grasimi benefice, coboara, de asemenea, nivelul colesterolului, intarind si sistemul imunitar. In plus, unele cercetari au aratat ca scade riscul instalarii  multor tipuri de cancer.

Magneziul continut scade riscul atacului de cord si accidentului vascular cerebral, ameliorand, de asemeni, simptomele astmului. Scade presiunea arteriala si  previne spasmele musculare. Combate eficient stresul si migrenele suparatoare

In ceea ce priveste seleniul, acesta previne formarea celulelor canceroase, pastrand sanatatea la nivel celular.

Daca nu poti consuma seminte de floarea-soarelui simple, le poti presara peste cerealele cu lapte, peste salata, in prajituri.

Adaugandu-le in dieta, vei avea parte, pe langa substantele nutritive deja enumerate, de necesarul de tiamina, folati, mangan, cupru, triptofan (ceea ce inseamna ca este chiar indicat sa le consumi seara, inainte de culcare) si Vitamina B6.

Dieta cu seminte de floarea soarelui are efecte benefice si asupra scaderii nivelului colesterolului. Mai mult, specialistii americani recomanda inlocuirea anumitor tratamente pentru bolile cardiace cu semintele de floarea soarelui.

Pentru a va bucura deplin de beneficiile mentionate si de multe altele trebuie sa cunoasteti ca semintele de floarea soarelui sunt cu atat mai eficace consumate proaspete (nesarate si fara coaja) insa pot fi adaugate si in cereale, supe sau salate.

Cum le consumi

Adauga cateva seminte in painea proaspat feliata si las-o cateva minute la cuptor. Poate inlocui cu succes painea obisnuita la fiecare masa.

Daca vrei sa urmezi o dieta zilnica, poti adauga semintele in cereale si sa le consumi cu laptele de dimineata sau iaurtul de la pranz.

De asemenea, semintele de floarea soarelui pot fi adaugate in salate. Vor oferi un gust placut si inlocuiesc cu succes stropul de ulei pe care il adaugi.

Poti prepara si clatite cu seminte de floarea soarelui, cozonac de sarbatori sau pandispanul preferat de cei mici.

Gustul placut si nutrientii benefici pentru organism recomanda semintele de floarea soarelui pentru consumul zilnic, fie proaspete, fie adaugate in prajituri sau mancare.

Această intrare a fost publicată în Utile . Pune legătura în semnele de carte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*