Vine iarna! Nu uita fularul, caciula, vitaminele si nu numai!

Ar fi excelent daca nu ne-am imbolnavi des si daca aceste  gripe sau raceli nu ar exista, dar nu mereu in viata facem ce ne place si uite asa ajungem cu imunitatea scazuta si reusim sa ne imbolnavim, mai ales acum in aceasta perioada.

Haideti impreuna sa ne pregatim organismul pentru venirea iernii!

Femeile care sunt obosite si stresate in sezonul de toamna-iarna, prezinta un risc mai ridicat de imbolnavire fata de celelalte si datorita sistemului imunitar scazut, virusurile si bacteriile ataca organismul fiindca acesta este mai slab si mai “obosit” ca de obicei.

De ce sau de cine trebuie sa ne ferim in aceasta perioada?

Se intelege de la sine, ca trebuie sa ne protejam corpul de frig si sa incerca sa il mentinem la o temperatura ridicata. Cum facem asta? Cu ajutorul hainelor de toamna sau de iarna si cu ajutorul miscarii sau a lichidelor calde.

  • Si mai eficiente sunt plimbarile lungi pe ploaie si furtuna. Cu conditia sa fiti bine imbracati. In aerul rece de-afara organismul invata sa reactioneze rapid la schimbarile de temperatura, prin accelerarea sau reducerea irigarii cu sange. Dar expunerea indelungata la frig si, mai ales, frigul la picioare lasa cale libera virusurilor gripale: irigarea cu sange este mai redusa, iar acolo unde este sange putin, si numarul anticorpilor este redus, astfel ca pentru agentii patogeni, instalarea in organism devine o joaca.
  • Daunator este – in schimb – curentul din incaperile inchise. La acest tip de racire, organismul reactioneaza prea tarziu cu regularizarea irigarii sanguine. Urmarea: sistemul imunitar slabeste, iar virusurile gripale se pot extinde in voie.
  • Persoanele gripate mai tot timpul pot descoperi un adevarat izvor de sanatate: dusurile alternative – fierbinti si reci, practicate in fiecare dimineata. Socul rece este un stimulent de fiecare zi pentru sistemul imunitar. Toate celulele din organism se invioreaza cat ai bate din palme. Atentie insa: apa rece nu trebuie sa atinga niciodata pielea rece. Faceti inainte un dus cald/ fierbinte, pana cand o sa simtiti efectiv nevoia sa va racoriti. Atunci abia lasati jetul de apa sa curga de cateva ori pe picioare, brate, trup (in fata si in spate). Incepatorii ar trebui sa porneasca cu apa calduta, racind-o treptat – zilnic sau saptamanal – pana cand vor putea suporta temperatura apei de la robinet.
  • Daca toamna mohorata, certurile cu sotul, necazurile in dragoste sau alte necazuri va strica buna dispozitie, nu este exclus sa va mai pricopsiti si cu o gripa. Pentru ca durerea sufleteasca este deprimanta si pentru sistemul imunitar. S-a dovedit ca in astfel de perioade, imunitatea functioneaza cu incetinitorul, in timp ce atunci cand suntem bine dispusi si fericiti numarul anticorpilor creste substantial, iar ei sunt mult mai activi.

     Deci, nu va lasati prada melancoliei, inconjurati-va de oameni veseli, distrati-va! In felul acesta o sa va simtiti mai bine atat dvs., cat si sistemul dvs. imunitar.

  • Unii considera sportul o povara, altii – dimpotriva – nu se mai satura practicandu-l. Si unii, si altii gresesc. Antrenamentul fizic moderat este cel mai bun pentru sanatate, el intareste musculatura, circulatia si sistemul imunitar.

Doar sa nu exageram. Sportul de performanta slabeste extrem de mult imunitatea.

  • Organismul gaseste tihna necesara producerii masive de anticorpi doar in timpul noptii, pentru ca in timpul zilei este prea solicitat de combaterea dusmanilor care vor sa-l invadeze. De aceea, in special in sezonul gripelor si racelilor, este bine sa va odihniti cat mai mult, sa dormiti pe saturate.
  • Alimentatia variata n-a fost niciodata asa de importanta ca acum: sistemul imunitar are nevoie de toate componentele alimentelor ca material de constructii pentru productia in masa de anticorpi. Daca un singur material lipseste, productia stagneaza, chiar daca alte substante sunt excedentare. Ar fi bine ca si persoanele sanatoase sa-si „perfectioneze” acum alimentatia cu preparate bogate in vitamine.

Deosebit de importante sunt: vitaminele A, C, E si microelementele zinc si seleniu. Acestea apara organismul – deci si anticorpii – de distrugere, elimina substantele toxice (seleniul) si impulsioneaza producerea de anticorpi (zincul).

Continuati sa consumati fructe si legume proaspete – acest lucru nu este greu, deoarece in aceasta perioada se culeg recoltele, iar pietele sunt pline de bunatati. Aveti grija sa le spalati inainte de a le consuma!

 

 

 

 

Această intrare a fost publicată în Utile . Pune legătura în semnele de carte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*