Trucuri pentru o alimentatie sanatoasa

Alimentatia sanatoasa nu inseamna o nutritie stricta, mentinerea unei siluete subtiri sau privarea de alimente preferate. O stare generala de bine, mai multa energie, stabilizarea starii de spirit si mentinerea sanatatii organismului – toate aceste lucruri sunt posibile cu o dieta potrivita pentru fiecare persoana. Puteti invata cum sa va extindeti gama de alimente sanatoase si sa cunoasteti felul in care va puteti planifica dieta astfel incat sa se transforme intr-una sanatoasa si gustoasa.

Iata cateva trucuri:

1. Mesteca lent

Acesta este unul dintre principalele metode prin care puteti sabi fara dieta. Savurati fiecare muscatura si mestecati-o incet, fara graba. Mesele linistite si in portii mici asigura o placere imensa pentru intreg organismul, stimuland senzatia de saturatie. Fiecare masa trebuie sa fie un moment de bucurie si de liniste.

2. Mancati mai multe fructe si legume

Serviti mai multe vegetale la masa de seara. Acesta este una dintre trucurile pe care le savarsesc oamenii care vor sa manance mai mult si care in acelasi timp vor sa isi mentina silueta. Pur si simplu, mananca mai multe fructe si legume. Mai putina friptura si mai multa salata!, acesta ar trebui sa fie sloganul unei vieti santaoase. Prin aceasta metoda puteti de asemenea sa pierdeti kilograme.

Continutul ridicat de fibre si apa din fructe si legume dau senzatia de saturatie, in acelasi timp veti consuma mai putine calorii. Gatiti legumele fara sa adaugati grasimi. De asemenea, consumati vegetalele si fructele de sezon ca sa iesiti mai bine si in ceea ce priveste cheltuielile.

3. Supa, regina mancarurilor!

Adaugati meniului zilnic o portie de supa. Supa da senzatie de saturatie si in acelasi timp te ajuta sa consumi mai putine calorii. Supele se mananca la inceputul unei mese, inlaturand din apetitul debordant atunci cand va este foarte foame. Aveti grija in privinta supelor creme care pot sa contina mai multe calorii si grasimi.

4. Cereale integrale

Optati pentru cerealele integrale ca orezul negru, orzul, ovazul, faina din grau neagra, fiindca acestea trebuie sa faca neaparat parte din strategia dumneavoastra de slabit fara efort. Ca si celelalte alimente mentionate, daca mancati produse fabricate din cereale integrale, va veti asigura un aport ideal de substante care dau senzatia de saturatie si care in acelasi timp contin mult mai putine calorii. Aceste produse ajuta si la echilibrarea colesterolului.

5. Ceaiul verde

Nu stiati, dar ceaiul verde poate fi o buna metoda prin care puteti sa mai pierdeti din greutate, fiindca ceaiul verde activeaza procesele de ardere a grasimilor. Mai mult decat atat, puteti avea parte de o bautura revigoranta ce poate fi servita calda sau rece, ce nu contine prea multe calorii.

6. Masa in familie

Pentru noi, cele care ne petrecem atat de mult timp la serviciu, acesta pare un ideal, insa studiile arata ca mancatul acasa ne poate ajuta sa ne pastram echilibrul alimentar dorit. Incearcati sa consumati cel putin 5 mese pe saptamana acasa. Seara, gatiti (poate impreuna cu sotul sau copiii) mese sarace in calorii si serviti masa impreuna cu familia. Traiti impreuna momente de liniste si relaxare, in jurul unei mese frumos decorate.

7. Opreste-te la timp din mancat, adica “hara hachi bu”!

Majoritatea oamenilor fac o pauza din mancat in mod natural, atunci cand lasa furculita jos, pentru cateva momente. Fii constienta de acest moment, fara sa iei o noua inghitura. Goleste-ti farfuria si bucura-te de conversatia de la masa. Faptul ca ai lasat furculita jos a fost un semnal ca ai atins punctul de saturatie fara sa te fi inbuibat peste masura.

Unul dintre secretele oamenilor slabi este acela ca nu termina tot din farfurie. Regula de baza in alimentatia unei comunitati de japonezi din Okinawa este aceea ca mananca doar atat cat sa se simta 80% satui. Acest obicei, locuitorii din Okinawa l-au numit “hara hachi bu”.

8. Pacaliti poftele!

In diverse situatii obisnuim sa rontaim in nestire, de exemplu atunci cand ne uitam la televizor, cand navigam pe internet sau cand suntem la un party. Exista un truc prin care ne putem dezvata de acest obicei alimentar nesantos si care in acelasi timp ne ingrasa. Atunci cand simtim nevoia unei rontaieli, putem sa mestecam guma mentolata, fara zahar. Aroma gumei de mestecat face ca gustul altor alimente sa nu mai fie savuros, astfel incat pofta de altceva, dispare.

9. Trucul farfuriilor mici

Alegeti o farfurie mai mica fiindca in mod automat veti manca mai putin. Doctorul in psihologie Cornell Brian Wansink a aratat in cadrul unui studiu, ca oamenii servesc mai mult la o masa, cu cat farfuria lor este mai larga. Poti taia intre 100 si 200 de calorii pe zi, prin simplul fapt ca faruria ta este mai mica. In timpul studiului efectuat de specialist, cei care au mancat din farfurii mai mici nu s-au simtit infometati, chiar daca portia le-a fost redusa fara sa stie, cu ajutorul unei farfurii mai mici.

10. Apa plata si lamaie!

Inlocuiti ori de cate ori puteti o bautura carbogazoasa indulcita, cu apa plata sau minerala si astfel veti evita cam 10 lingurite de zahar. Adaugati lamaie, menta sau capsune pentru o aroma diversificata. Bautoarele si bautorii de sucuri inmagazineaza, fara sa constientizeze, mai multe calorii decat consumatorii de dulciuri. Un studiu citatd e WebMd.com arata ca acestia se pot ingrasa chiar si cu peste un kilogram pe saptamana din cauza consumului de bauturi carbogazoase dulci.

Bonus: Dormiti mai mult!!!!!

Nenumarate studii arata ca somnul odhinitor ajuta la eliminarea kilogramelor nedorite. Daca vei dormi cu o ora in plus pe noapte vei reusi sa scapi de pana la 6 kilograme intr-un an, arata un studiu efectuat la Universitatea Michigan. Acelasi studiu a mai aratat ca somnul neodihnitor starneste apetitul, determinand o senzatie neobisnuita de foame. Calitatea si cantitatea somnului tau iti poate afecta abilitatea de a pierde din greutate si de fi sanatoasa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*