Iaurtul si beneficiile lui

Este iaurtul un aliment miraculos? Nutritionistii dar si oamenii de stiinta sunt de parere ca trebuie acordata mai multa importanta acestui aliment binefacator. Beneficiile iaurtului au fost descoperite inca din antichitate de greci, latini, dar si de indieni. Legenda spune ca, prin secolul 16, Francisc I al Frantei ar fi fost vindecat de o indigestie cronica de catre un medic turc, tocmai cu ajutorul acestui produs miraculos.

Pana in ziua de astazi, specialistii in domeniu considera ca includerea iaurtului in micul dejun zilnic regleaza tranzitul intestinal, stimuleaza digestia si asimilarea de vitamine si minerale.

 

Bacteriile din iaurt, prieteni ai digestiei

Microbiologul rus Ilia Ilici Mecinicov, primul cercetator care a studiat iaurtul in conditii de laborator, a izolat in componenta acestuia doua bacterii vii. S-a demonstrat ulterior ca respectivele bacterii, care fac parte din categoria „probioticelor” (pro-viata), contribuie esential la mentinerea echilibrului microflorei intestinale. Ele impiedica aparitia bacteriilor parazite sau a diversilor agenti patogeni in tractul digestiv. Implicit, actiunea lor stopeaza sau previne dezechilibrele asociate prezentei de substante toxice in intestin, precum crampele, diareea, balonarea, gazele intestinale, constipatia si absorbtia greoaie a nutrientilor.

Ce gasim intr-o cupa de iaurt?

Iaurtul este o bogata sursa de:

Proteine: au rol in cresterea celulara, in procesele metabolice si in aportul energetic;

Calciu: responsabil de soliditatea tesuturilor osoase dar si de functionarea celulelor musculare;

B2, riboflavina: rol in transformarea carbohidratilor in energie;

B12: mentinerea bunei functionarii a sistemului nervos central;

Potasiu: buna functionare a inimii, rinichilor si creierului;

Magneziu: responsabil printre altele de tonusul si echilibrul nostru emotional.

Iata de ce un simplu pahar de iaurt dimineata, pe care putem alege sa il suplimentam cu cereale, fructe, alune, branza, masline sau cativa biscuiti ne asigura necesarul energetic pentru o buna parte din zi. Persoanele care justifica omiterea mesei de dimineata prin lipsa timpului sau dificultatea de a-si pregati micul dejun cu ochii pe jumatate inchisi pot opta pentru variantele deja preparate, existente in comert: iaurturi cu fructe, cu branza, cu cereale, biscuiti, chec, oferta este extrem de diversificata.

Este gustos, este sanatos, excelent pentru diete si necesar pentru o alimentatie echilibrata. Este un aliment pro-biotic, care amana procesele degenerative, deci imbatranirea, prin curatarea sistemului digestiv de toxine. Merita sa sacrificam cateva minute dimineata ca sa servim un pahar de iaurt la micul dejun, pentru a beneficia de imensele avantaje ale acestui produs.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*