Alimente bogate in Omega 3

Secretul tineretii fara batrinete si al vietii fara de moarte ramine deocamdata nedezlegat. Insa oamenii de stiinta au facut pasi importanti pe calea deslusirii unui alt remediu minunat: elixirul fericirii. Se pare ca acizii grasi polinesaturati de tip omega-3 ar avea un rol esential in pastrarea bunei dispozitii si a sanatatii. 

Grasimile nesaturate Omega 3 sunt din ce in ce mai cunoscute pentru rolul lor eficient in prevenirea bolilor de inima.

Sunt foarte importante in dezvoltarea creierului si recent s-a descoperit ca imbunatateste functia cognitiva la persoanele in varsta. In plus, ajuta la tratarea artritelor reumatice si a altor boli autoimune.

Organismul nostru nu stie sa produca acizii grasi omega-3 si omega-6. Asa ca alimentele sunt singurele surse din care ii putem procura.

De ce e bine sa consumam alimente bogate in omega 3 si omega 6?

– fac sangele mai fluid si arterele mai suple

diminueaza nivelul trigliceridelor si reduc riscul de infarct.

– Acizii omega-3 intervin in construirea creierului fatului. Ei conditioneaza buna dezvoltare a celulelor nervoase si senzoriale. Mai tarziu, acesti acizi grasi continua sa fie foarte importanti pentru creier imbunatatind semnificativ capacitatea cognitiva. Potrivit studiilor, consumul unei portii de peste gras (bogat in omega-3), cel putin o data pe saptamana, reduce riscul aparitiei maladiei Alzheimer.

intaresc sistemul imunitar: produc substante care stimuleaza celulele de aparare ale organismului.

Pentru aportul de omega – 3 trebuie sa consumam:

  • ulei: de nuci, de rapita, de masline.
  • nuci.
  • peste: macrou, sardine si hering, somon.

Pentru aportul de omega – 6 trebuie sa consumam:

– ulei: din samburi de struguri, de floarea-soarelui, de nuci, de rapita.

Pentru a asimila cât mai bine acizii graşi Omega 3, este indicat:

  • Să alegeţi peştele şi carnea slabă;
  • Să reduceţi consumul de unt;
  • Să consumaţi cât mai puţine lactate grase;
  • Să micşoraţi drastic cantitatea de mezeluri ;
  • Să consumaţi alcool moderat;
  • Să nu mâncaţi mai mult de 3 ouă pe săptămână.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*